3 věci, na které byste při startu EET neměli zapomenout

3 věci, na které byste při startu EET neměli zapomenout

01|12|2016

Desetitisíce provozovatelů z oblasti HORECA ode dneška zaměstnává elektronická evidence tržeb. Čemu by podnikatelé rozhodně měli věnovat pozornost vedle toho, zda systém v ostrém provozu obstojí?

1) Splňte informační povinnost

Příprava na EET obnáší nejen pořízení a zprovoznění vhodné pokladny, ale také vyřízení veškerých formalit. Mezi ně patří také tzv. informační povinnost, tedy vyvěšení viditelného oznámení, že daný podnik elektronicky eviduje tržby. Přesné znění tohoto oznámení definuje metodika k EET, kterou vydalo Ministerstvo financí. Oznámení musí být v podniku umístěno v blízkosti pokladny,“ upozorňuje Michal Wantulok ze společnosti Dotykačka, která je s cca 15% podílem a více než pěti tisíci zákazníky aktuální dvojkou na českém trhu pokladních řešení pro EET.

Obsah oznámení pro běžný režim

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Obsah oznámení pro zjednodušený režim

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.

2) Snižte si DPH

Od 1. 12. 2016 se v pohostinství snižuje sazba DPH z 21 na 15 %.Všude v médiích se píše o startu EET, ale nikdo příliš nepřipomíná změnu sazby DPH. Umím si představit, že někdo na to zapomene. S kvalitním pokladním systémem naštěstí přenastavení DPH není problém. V případě Dotykačky jde o to vyexportovat do Excelu položky, kterých se změna týká, jedním přetáhnutím myší u všech snížit sazbu a následně vše importovat zpět do pokladny – celkově operace na 5 minut,“ vysvětluje Michal Wantulok.

3) Přepněte pokladnu do ostrého režimu

Může se to zdát jako zbytečná připomínka, ale podnikatelé, kteří doteď údaje o svých tržbách neodesílali na Finanční správu, mohou zapomenout, že nejpozději dnes je třeba v pokladním nastavení toto odesílání aktivovat,“ upozorňuje Michal Wantulok.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit