Metodika na poslední chvíli. Zvládnou dodavatelé zareagovat?

Metodika na poslední chvíli. Zvládnou dodavatelé zareagovat?

27|02|2017

Pouhý týden před spuštěním druhé vlny elektronické evidence tržeb (EET) vydala Finanční správa České republiky upřesňující metodiky. Nic příjemného pro dodavatele pokladen, kteří vedle kulminující poptávky zákazníků musí čelit výzvě, zda zvládnou na všechna zpřesněná pravidla zareagovat a včas aktualizovat pokladní software.

Nové metodiky z 21. února 2017 (viz tento odkaz) upravují a upřesňují pravidla při evidování tržeb při komisním prodeji, v situacích při zastupování a pověřování. Zároveň definují znění tzv. datových vět, které pokladny odesílají do systému Finanční správy například při prodeji zboží ve stejné či naopak různé sazbě DPH, při platbě stravenkami či v dalších situacích, jakými jsou prodej použitého zboží nebo prodej v zastoupení.

Je až neuvěřitelné, že se to děje znovu. Identický scénář jako týden před první fází. Ze strany Finanční správy po celou dobu slyšíme apely na podnikatele, aby přípravu na EET řešili včas. O to ironičtější je, že směrem k vývojářům tato instituce vydá zpřesňující pravidla až těsně před startem druhé fáze,“ upozornil Michal Wantulok, manažer komunikace společnosti Dotykačka.

My už na změnách pracujeme a aplikace Dotykačka bude do startu druhé fáze aktualizovaná, nicméně silně pochybuji, že takto zvládnou zareagovat všichni ostatní výrobci. Zejména u řešení za jednorázový poplatek, která nepočítají s dlouhodobou zákaznickou péčí, to nejspíš bude problém,“ dodal Michal Wantulok.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit