Zákaznický displej: ano, či ne?

Zákaznický displej: ano, či ne?

16|02|2017

V poslední době přibývají dotazy na to, zda je povinnost mít k pokladně i zákaznický displej. Jak to tedy je? Na tuto problematiku upozorňujeme především podnikatele, kteří dosud žádné pokladní zařízení neměli a vypisovali účtenky ručně. Právě u nich hrozí, že by se mohli dostat do situace, která by kontrolními orgány mohla být vyhodnocena jako nedostatečné informování zákazníků o cenách podle platných předpisů.

V první řadě je třeba říct, že v zákoně č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, nenajdete o zákaznickém displeji ani slovo. Povinnost informovat zákazníka o cenách zboží totiž vyplývá ze zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb., paragraf 12).

Povinnosti označování cenami se věnuje i zákon o cenách (č. 526/1990 Sb., paragraf 13). I když ani v něm nenajdeme žádnou zmínku o zákaznickém displeji, mohou nastat situace, kdy je zákaznický displej jedinou možnou alternativou, jak zákazníka o cenách informovat.

Řešení?

Pořiďte si pokladnu EET za nejlepší cenu na trhu. Pokladny Dotykačka jsou spolehlivé, kvalitní a ověřené tisícovkami podnikatelů v první vlně EET. Bez závazků s nonstop technickou podporou. Vyberte si akční sadu, která se nejlépe hodí do vaší provozovny. Právě teď se slevou 41 %! Co třeba Dotykačku MOBILNÍ se zákaznickým displejem za pouhých 5 894 Kč?

Pro lepší představu přidáme několik konkrétních situací…

V obchodě s pultovým prodejem s desítkami prodejních položek by musel mít cenovku každý výrobek, nebo by prodavač musel u každého výrobku sdělovat cenu zákazníkovi ústně. Přesně takovou situaci řeší zákaznický displej.

V samoobsluze je v regálech s cenami vystaveno zboží. Pokud ovšem dojde k jeho přecenění, například na začátku nebo na konci nějaké slevové akce, a cenovka se v regálu nezmění, může být zákazník uveden v omyl. I v tomto případě pomůže zákaznický displej.

Levná pokladna nebo slib nulového paušálu nemusí být jediným způsobem, jak náklady na EET snížit. Jsou i smysluplnější možnosti, jak ušetřit. Na některých se dá dokonce i vydělat.

3 + 1 způsob, jak při EET ušetřit

Informace o ceně výrobku při jeho účtování má pro spotřebitele především význam kontrolní, zda účtovaná cena odpovídá ceně, o níž byl spotřebitel informován v souladu s § 12 zákona o ochraně spotřebitele, tj. před rozhodnutím spotřebitele o koupi výrobku.

I když povinnost mít zákaznický displej nevyplývá přímo z žádného ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, je na prodávajícím, zda ve vlastním zájmu umožní zákazníkovi již v průběhu markování koupeného zboží kontrolovat správnost účtované ceny. A tím zajistit i snadnější nápravu v případě nesprávnosti v účtování.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit