Chytré pokladní systémy pro gastro provozy

15|11|2016

Nejsme tak bohatí, abychom si dovolili levné věci – toto úsloví platí i pro elektronické pokladny.

Znají to všichni restauratéři. Jedna objednávka, druhá a do toho platba u vedlejšího stolu. Účty i zásoby musí sedět. Víc než 40 000 hoteliérů a restauratérů se pak od prosince 2016 musí zapojit do systému elektronické evidence tržeb. Na pořízení nového pokladního systému, který umí nejen posílat data na Finanční správu, ale může navíc sloužit i jako pomocník pro majitele a pro zaměstnance podniku, už tak mnoho času nezbývá.

Nutnost, nebo elektronický pomocník?      

Víc než polovina podnikatelů se podle aktuálních průzkumů bojí kvůli EET nárůstu administrativy. Právě chytré pokladní systémy proto nabízejí gastro provozovnám nejen přeposílání dat na Finanční správu, ale chtějí usnadnit i další účetní operace.   

Stačí vám jen pokladní systém, který umí EET jako takové, případně zvládá základní funkce restaurační pokladny, jako jsou objednávky pro jednotlivé zákazníky, převod části účtenky na jiný stůl či různé typy plateb (například hotově, kartou nebo stravenkami)?

Nebo chcete pomocníka, který umí ještě něco navíc? Co třeba pokladnu, která je přímo začleněna do informačního systému restauračního provozu a zvládá tak předávat data v podobě záznamu do knihy tržeb a knihy prodejních dávek, má přehled o skladových zásobách, umí přečíst čárový kód zboží a navíc je propojena s mobilním zařízením číšníka (například terminál nebo tablet), který umí poslat objednávku přímo od stolu do elektronické pokladny a později provést i platbu? 

V následujícím videu je uvedeno deset základních bodů, podle čeho pokladní systémy vybírat a v čem mohou jednotlivé funkce hoteliérům a restauratérům usnadnit život.

Tady bude video

Mnoho času nezbývá

Pokladní systém si dva týdny před spuštěním e-tržeb stále ještě vybírá asi třetina restauratérů a hoteliérů – tedy zhruba 15 000 podnikatelů. Většina z nich přitom preferuje řešení na míru.

Elektronická evidence tržeb je přitom pro tuto skupinu povinná od 1. prosince 2016. Na pořízení té správné pokladny tak už mnoho času nezbývá. Od 1. listopadu pak Finanční správa spustila pilotní provoz, ve kterém si mohou podnikatelé bez jakýchkoli sankcí vyzkoušet funkčnost pokladních zařízení. Zapojit se do tohoto zkušebního provozu je možné kdykoli před prvním prosincem.

O odložení startu EET se 11. listopadu pokusila ve sněmovně pravicová opozice. Návrh, který předložila TOP 09, posouval začátek e-tržeb až na rok 2019 – tedy až po sněmovních volbách. Koaliční většina v Poslanecké sněmovně ale program mimořádné schůze neschválila.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit