EET řešení pro maloobchod? Mnoho času nezbývá...

20|01|2017

Březen 2017 a druhá vlna zavádění elektronické evidence tržeb. Maloobchod a velkoobchod. Bez výjimek. Registrační pokladny se tak musí objevit nejen v obchodech s potravinami, elektronikou nebo oblečením. Změny čekají i tržiště, stánkaře nebo třeba ikonické bleší trhy.

Času na instalaci pokladen EET už mnoho nezbývá. Podle tiskové konference Ministerstrva financí z 19. ledna z odhadovaného počtu 250 tisíc subjektů, pro které je závazná II. fáze EET, dosud zažádalo o autentizační údaje pouhých 20 tisíc podnikatelů. Dalších 230 tisíc podnikatelů tak veškerou přípravu musí zvládnout během 28 pracovních dnů.

Zavedení pokladen by se vzhledem k samotnému charakteru obchodní činnosti mělo vyzkoušet předem. Obchodníci by tak neměli nechávat jejich pořízení na poslední chvíli.

Podle nás je to na samé hranici možností. Pokud by vše mělo jít plynule, muselo by o autentizační údaje žádat od nynějška zhruba 10 tisíc podnikatelů denně,“ upozorňuje Michal Wantulok ze společnosti Dotykačka, která je jedním z lídrů trhu pokladních řešení.

Bohužel se obáváme, že se zopakuje scénář první vlny, kdy podnikatelé přípravu podcenili a na poslední chvíli bez rozmyslu kupovali neprověřená řešení. Řada z nich doteď bojuje s přetrvávajícími technickými problémy nebo s tím, že zvolený systém nevyhovuje jejich potřebám,“ uzavírá Michal Wantulok.

Co umí kvalitní pokladna?

Co by tedy měla dobrá pokladna EET splňovat? Především by měla být uživatelsky přátelská. Jednoduché ovládání je totiž základem veškerého úspěchu. Pokladna by také měla fungovat v režimu on-line i off-line. To znamená, že musí umět načíst a vytisknout účtenku i při výpadku internetu.

Tady bude video

Proč vybírat funkce navíc

Pokladna EET či pokladní systém budou naším každodenním pomocníkem, a proto je dobré vybrat takové, které nám budou skutečně pomáhat. Při prodeji zboží obchodník určitě přivítá možnost tvorby cenových štítků. Kvalitní pokladna by měla umět transformovat cenu zboží i na požadovanou cenu za kilogram nebo litr.

Velmi využívanou funkcí je také elektronické nastavení marží. To by mělo umět vyhodnotit a předložit obchodníkovi celý proces marží od pořízení jednotlivého kusu zboží až po jeho následný prodej. Automatické přecenění, stejně jako komplexní přehled tržeb firmy, by pak mělo být samozřejmostí.

Elektronické systémy by měly také fungovat jako chytrý skladník. Pokladna by měla vést celkový přehled zboží na skladě. Zboží by se díky ní mohlo naskladňovat a vyskladňovat pomocí cenových, elektronických štítků. Pokladna by zároveň měla umět zpracovat a obsahovat elektronické dodací listy. Aby bylo možné cenové štítky pro kontrolu zboží přečíst, je dobré si v setu s elektronickou pokladnou pořídit i kompatibilní čtečku čárových kódů.  

Díky čtečce je navíc jednoduché zboží nejen vyskladnit, ale také prodat konečnému zákazníkovi a následně vytisknout účtenku i s FIK kódem.

Boj proti skleróze

Ano, je i zboží, které cenové štítky na sobě nemá. Třeba pečivo nebo zelenina a ovoce. Všichni známe situace, kdy si pokladní nemůže na kód zboží vzpomenout a hledá v papírových seznamech. Kvalitní pokladna nabídne místo papírových listů elektronické vyhledávání. Dlouhé minuty, které zákazník čeká u pokladny, nahradí jen několik kliků.

Pohodlí pro zákazníka na prvním místě

A zatímco obsluha markuje zboží, zákazník může na „svém“ displeji kontrolovat seznam jím zakoupeného zboží i s mezicenou.

Registrační pokladna nabídne i seznam a načtení akčních nabídek. A pomůže i s inventurou.

Dobrá pokladna navíc nepotěší jen samotného obchodníka, ale i zákazníka… Pokud je klient opravdu věrný, pak by si měl zasloužit nějakou odměnu. Třeba slevu. A ani to není pro chytré pokladní systémy problém.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit