Jak evidovat tržby hostů hotelu?

30|10|2016

Provozuji hotel. Host v restauraci si přeje za útratu zaplatit až při odjezdu, tudíž musíme vyjet účet z pokladny na baru a donést na recepci. K zaplacení účtu dojde třeba druhý den, společně s hotelovým účtem. Host chce na hotelový účet připsat i účet za stravu. Jak a kdy evidovat? Pokud totiž vyjedu účet na baru, musí již obsahovat číslo od FÚ, ale pak musím poslat na FÚ i doklad o zaplacení na recepci společně s ubytováním. Bude se tedy jednat o duplicitu.

Zákon o elektronické evidenci tržeb stanovuje, že poplatník je povinen zaevidovat tržbu a vydat zákazníkovi účtenku nejpozději v okamžiku skutečného přijetí platby.

Řešením vaší situace může být tzv. otevřený účet, na který se bude každému zákazníkovi postupně načítat útrata v průběhu celého pobytu. Tento účet uzavřete až na konci pobytu, kdy vám zákazník uhradí celý účet jednorázově. Tehdy tržbu zaevidujete a vydáte účtenku.

Funkce otevřeného účtu je běžnou součástí každého kvalitnějšího pokladního systému.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit