Musím si koupit registrační pokladnu?

28|07|2015

„Budu si muset kvůli evidenci tržeb pořídit registrační pokladnu? Na takové nákladné zařízení se mi peníze vynakládat nechce. Je možné najít nějaké cenově příznivější řešení? Kolik mě vlastně bude elektronická evidence tržeb stát?"

Při přechodu na elektronickou evidenci tržeb rozhodně nemusíte kupovat registrační pokladnu. Bylo by to zbytečné. Nejen že jsou registrační pokladny nákladné, ale navíc ani nejsou tak efektivní. Dají se relativně snadno obejít. Mnohem lepším a levnějším řešením jsou ve srovnání s nimi různé moderní pokladní systémy. Jejich vznik umožnil technologický vývoj v posledních letech, díky němuž nyní můžete své podnikání jednoduše obsluhovat třeba z tabletu nebo chytrého telefonu. K tomu si pořídíte jen malou příruční tiskárnu a je hotovo. 

Náklady jsou jen minimální, za on-line systém se většinou platí měsíční paušál ve výši několika stokorun. Přitom ale tyto systémy řeší kromě samotné elektronické evidence tržeb a komunikace s finanční správou i další důležité aspekty vašeho podnikání, třeba skladové hospodářství nebo dohled nad zaměstnanci, což je obzvláště v gastronomii klíčové. 

Systém elektronické evidence tržeb je často vykreslován v podobě strašáka, ale není důvod se změny bát. Podnikatelé totiž budou mít možnost pořídit si takové zařízení, které jim vyhovuje, a navíc od dodavatele, kterého si sami zvolí. Neexistuje státem vybraný a certifikovaný dodavatel, který by na trhu neměl konkurenci. Naopak konkurenční boj mezi různými dodavatelskými firmami bude tlačit cenu za řešení pro e-tržby níže. 

Navíc si budete moci odečíst jednorázovou slevu na dani ve výši 5 000 Kč, v tom zdaňovacím období, ve kterém poprvé zaevidujete tržbu a to bez ohledu na skutečně vynaložené náklady.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit