Řešení pro malé provozy

15|07|2015

„Chci si otevřít malou kavárnu a hledám nejvhodnější řešení pro řízení obsluhy i nutné evidence zboží i tržeb. Klasickou pokladnu se mi kupovat nechce, také nechci zbytečně utrácet za drahé pokladní systémy.“

Odpovídá:
Tomáš Martinec
Technický specialista Dotykačka s.r.o.

V souvislosti s blížícím se zavedením e-tržeb neboli elektronické evidence tržeb se na trhu objevilo mnoho různých pokladních systémů, softwaru i hardwaru, které dokážou vyjít vstříc nejrůznějším potřebám podnikatelů jak v různých oborech, tak i podnikatelům lišícím se objemem obratu.

Hlavní výhoda těchto systémů spočívá především v nabídce mnoha specifických funkcí, které podnikatelům šetří nejen čas, ale především peníze. Systémy kontroly prodeje, objednávek, nastavení práv uživatelů, synchronizace dat a jejich zálohování či import z předchozího systému, ale také třeba zasílání provozních reportů e-mailem jsou funkce, které ocení většina provozů bez ohledu na to, jestli anebo kdy budou e-tržby neboli elektronická evidence tržeb spuštěna.

Elegantní a cenově dostupné řešení pro malé provozy nabízí především hardwarové a softwarové řešení pokladního systému fungujícího prostřednictvím tabletu a odpovídající aplikace na platformě Android.

Pokladní aplikace mají intuitivní ovládání, takže naučit se s nimi pracovat je záležitost několika okamžiků. Výhodou tabletu je kromě nízké ceny a mobility také (u některých dodavatelů) možnost připojení nejrůznějších periferií, jako jsou váhy, čtečky kódů a v neposlední řadě také tiskárny účtenek.

Obsah tabletových mobilních terminálů v sobě skrývá i mnoho dalších pokročilých funkcí, jako například správu zákaznických účtů, účtování podle stolů pro restaurační zařízení či možnost vedení skladového hospodářství s automatickým odtěžováním skladu při prodeji. Přestože je každý provoz individuální, software těchto zařízení se dokáže přizpůsobit konkrétním podmínkám každého provozu. Různí prodejci nabízejí svým zákazníkům kromě prodejních a poprodejních služeb (například aktualizace softwaru a provozní poradenství) také další výhody. Například možnost sezonního nákupu aplikace je výhoda, kterou ocení především stánkaři či jiní sezonní prodejci.

Všechny výše zmíněné funkce jsou samozřejmě i součástí nejrůznějších profesionálních pokladních systémů, ale v případě malých a menších provozů je jejich nákup neekonomický. Na druhé straně klasická registrační pokladna už v dobách on-line technologií nepřináší žádný užitek a její pořízení je spíš anachronismus.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit