Nové technologie mě děsily

Nové technologie mě děsily

26|07|2015

Pan Jiří je majitelem a zároveň šéfkuchařem menší pražské restaurace s nabídkou tradiční české kuchyně.

Restaurace, bary, hotely a další gastronomická zařízení přitom patří mezi první provozovny, na něž se má od dubna roku 2016 zaměřit připravovaná elektronická evidence tržeb v České republice. Někteří majitelé takovýchto podniků však už několik let využívají široké možnosti nejrůznějších variant registračních pokladen či pokladních systémů, které v sobě skrývají nejenom možnost budoucí spolupráce s elektronickou evidencí tržeb, ale především podnikatelům ulehčují každodenní práci v provozu. Pro pokladní systém se rozhodl i pětačtyřicetiletý Jiří. I on byl ale zpočátku k novým technologiím skeptický. 

Patřím ke generaci, která ještě nevyrostla s mobilem v ruce, a tak mi chvíli trvalo, než jsem se s dotykovým displejem sžil,“ přiznává své pomalé zásnuby s moderními technologiemi pan Jiří. „Čím víc jsem se s ním ale seznamoval, tím více mi bylo jasné, že pomoc chytrého telefonu se hodí nejenom pro zábavu a informace, ale mohu ho využít i v podnikání.

 

Víte, že...?

… pro přípravu na e-tržby si vystačíte s jednoduchou aplikací pokladního systému, která bez problémů funguje v mobilu i tabletu?

Navzdory tomu, že restaurační byznys je poměrně náročný, může Jiří ve svém podniku využívat jednoduchou aplikaci pokladního systému, která bez problémů funguje v mobilu i tabletu. 

Hledal jsem cenově dostupné řešení, které by nevyžadovalo velkou investici do vybavení. Moje restaurace je malá, tudíž mi stačí fungovat na mobilním zařízení,“ říká Jiří. Stejný systém přitom viděl v restauraci svého známého, která je o poznání větší – pro velký provoz je určen systém kompletních pokladních sestav s peněžní zásuvkou, velkým monitorem, čtečkami karet, tiskárnami a dalším příslušenstvím. „Viděl jsem, že pokud budeme růst, budu moci toto řešení rozšířit a nebudu přitom muset přecházet na něco jiného,“ vypráví. 

 „Původně jsem chtěl mít pouze kontrolu nad objednávkami a jejich časovým harmonogramem, a myslel jsem, že službu hlídání tržeb vůbec nevyužiji,“ vzpomíná pan Jiří, „ale jaké bylo moje překvapení, když můj nový elektronický pomocník zjistil, že práce jednoho z mých číšníků není taková, jakou bych od něj čekal. Chápu, že v tomto odvětví je fluktuace na těchto postech značná, ale já jsem svým lidem bezmezně věřil, a to jsem asi neměl dělat.“ 

 

Víte, že...?

...i jednoduché aplikace pokladních systémů umožňují mít přehled o dění ve vaší provozovně i na dálku?

Jakmile aplikace obchodního systému ukázala, že část tržeb jeho restaurace se skrývá v kapse jednoho z podřízených, majitel se s ním okamžitě rozloučil. „Těžko říct, kdy nebo jestli vůbec bych přišel na to, že mě někdo okrádá, kdybych nový systém neměl,“ přiznává dnes Jiří. „Pravda ovšem je, že moje nedůvěra k elektronice ve službách mého provozu už dávno vzala za své, protože nejde o nic složitého. Pomocí několika kliknutí zjistím nejenom všechny potřebné informace, ale systém mě okamžitě informuje o všem, co je nutné zařídit anebo prověřit. Měl jsem se do toho pustit mnohem dřív. Bůhví, kolik bych dodnes ušetřil,“ uzavírá svou elektronickou zkušenost majitel provozu.

Blížícího se termínu zavedení elektronické evidence tržeb se pan Jiří neobává. „Podívejte se, buď podnikáte poctivě a je vám jedno, jestli bude každou účtenku kontrolovat finanční úřad, anebo máte důvod něco skrývat. Nic mezi tím není!“ vysvětluje svoje zásady Jiří. „Jako kuchař jsem zvyklý jídla nikdy nešidit, aby se ke mně do restaurace lidé rádi vraceli. Stejné je to i s celým podnikáním. Kdo nekrade, nemá se čeho bát!

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit