Rozjeli fitko a podnikání se učili za pochodu

Rozjeli fitko a podnikání se učili za pochodu

15|07|2015

Spousta jeho známých snila o vlastní kavárně nebo hospodě, ale zůstala přitom jen u řečí. Pardubický rodák Petr Brzek měl také svůj sen – s manželkou Kamilou si chtěl otevřít posilovnu. Oba byli častými návštěvníky místních fitness center, ale vždy měli k jejich fungování nějaké výhrady.

Rozhodli se proto jít svou cestou a skočit po hlavě do podnikání. Petr dokonce získal licenci trenéra fitness a nabízel vlastní lekce, Kamila se zase starala o chod recepce a další administrativu. 

Když se dnes oba ohlížejí zpět, jen kroutí hlavou. „Nevěděli jsme o tom prakticky nic. Měli jsme jen určitou zákaznickou zkušenost, ale to je strašně málo. Podnikání jsme se tak učili za pochodu,“ říká už s úsměvem. Na začátku mu ale úsměv spíše tuhl na rtech. 

Museli přestat snít

Zpočátku totiž stále přemýšleli jen o spokojenosti svých zákazníků. Chtěli pro ně vytvořit příjemnou, až rodinnou atmosféru, do níž by se rádi vraceli. Investovali proto spoustu peněz nejen do samotných posilovacích strojů, ale rovněž do interiéru posilovny. Také připravili úžasný bar a relaxační zónu. Jenže ta zela prázdnotou. 

„Lidé si k nám přišli zacvičit, na kafe a pokec chodili jinam,“ vypráví Kamila. Tehdy pochopili, že musí přestat snít, vrátit se nohama na zem a začít s opravdovou podnikatelskou „násobilkou“. Zkrátka že musejí začít přemýšlet o výdajích, lépe plánovat a snažit se hledat chytrá řešení. 

Především potřebovali dostat pod kontrolu finance, a stejně tak chtěli získat i přehled o svých zákaznících. Zatímco zpočátku vše evidovali v Excelu, postupem času zájem zákazníků o fitko rostl a bylo nutné o poznání sofistikovanější řešení.

„Nepotřebovali jsme kontrolovat zaměstnance, provoz malého fitka jsme pokryli víceméně sami, ale zato jsme chtěli mít přehlednou pokladnu, jejíž údržbu a chod bychom sami zvládli bez pomoci ajťáků. Také jsme chtěli vyřešit věrnostní program pro zákazníky a spravovat slevové akce,“ vypočítávají Petr s Kamilou.

Chtěli jednoduché, efektivní a zároveň intuitivní řešení. „Jiné práce jsme měli dost, nechtěli jsme si pořídit složité zařízení, které by nám vše ještě ztížilo,“ zdůrazňuje Kamila. 

Řešení přineslo novou motivaci

Hledání se vyplatilo. Podařilo se jim najít efektivní a cenově dostupný software, který zvládá nejen pokladnu, ale dokáže také evidovat slevy a předplacené klubové karty. „Naše podnikání díky tomu okamžitě dostalo větší řád. A nám to přineslo novou chuť a motivaci. Vše lze navíc poměrně jednoduše obsloužit na tabletu,“ říká mladý pár.

Petr tvrdí, že podnikání ho připravilo o iluze. Myslel si, že ho zvládne každý, kdo jen trochu chce. „Dnes o tom vůbec nejsem přesvědčen. Pokud by se mě někdo zeptal, zda má do podnikání jít, asi bych byl spíš za skeptika a rozmlouval bych mu to. Nebo mu minimálně položil spoustu otázek, které by mu mohly otevřít oči. Sám bych se po našich zkušenostech dlouho rozmýšlel, jestli bych se do toho pustil znovu,“ ušklíbne se. Ale pak po chvíli mávne rukou. „Samozřejmě, že bych do toho šel. Jen by se mi zkrátka hodilo vědět na začátku to, co vím teď…“

 

Poznámka redakce: Na výslovnou žádost o zachování anonymity jsme jména podnikatelského páru změnili.

Nenašli jste odpověď na váš problém?

Tvořte s námi obsah tohoto portálu. Napište nám, jaké informace vám chybí. Naši odborníci se budou věnovat všem vašim dotazům.

 
Váš dotaz:
Váš e-mail*:

* položku je nutno vyplnit