Nové metodiky z 21. února 2017 (viz tento odkaz) upravují a upřesňují pravidla při evidování tržeb při komisním prodeji, v situacích při zastupování a pověřování. Zároveň definují znění tzv. datových vět, které pokladny odesílají do systému Finanční správy například při prodeji zboží ve stejné či naopak různé sazbě DPH, při platbě stravenkami či v dalších situacích, jakými jsou prodej použitého zboží nebo prodej v zastoupení.
„Je až neuvěřitelné, že se to děje znovu. Identický scénář jako týden před první fází. Ze strany Finanční správy po celou dobu slyšíme apely na podnikatele, aby přípravu na EET řešili včas. O to ironičtější je, že směrem k vývojářům tato instituce vydá zpřesňující pravidla až těsně před startem druhé fáze,“ upozornil Michal Wantulok, manažer komunikace společnosti Dotykačka.
„My už na změnách pracujeme a aplikace Dotykačka bude do startu druhé fáze aktualizovaná, nicméně silně pochybuji, že takto zvládnou zareagovat všichni ostatní výrobci. Zejména u řešení za jednorázový poplatek, která nepočítají s dlouhodobou zákaznickou péčí, to nejspíš bude problém,“ dodal Michal Wantulok.