„Podnikatelé se na nás stále obracejí s dotazy, jak a kde získat autentizační údaje. Zároveň si mnohdy pletou tyto údaje s certifikací k EET. I proto jsme si celý proces přípravy osobně vyzkoušeli a všechny možnosti jsme zpracovali do přehledného videonávodu. S jeho pomocí by přípravu měl zvládnout každý,“ říká Michal Wantulok, manažer pro vnější komunikaci společnosti Dotykačka.
Autentizační údaje – pozor na časovou náročnost
Autentizační údaje, kterými se podnikatelé následně přihlásí na daňový portál www.daneelektronicky.cz, lze získat dvěma způsoby. Osobně na Finančním úřadu, nebo online. Podnikatelé o ně mohou žádat od začátku září.
„Rozhodně doporučujeme nenechávat tento krok na poslední chvíli. Je třeba si uvědomit, že během dvou měsíců musí tuto povinnost vyřídit několik desítek tisíc podnikatelů a kapacita finančních úřadů je omezená. My sami jsme si vyzkoušeli, že získat autentizační údaje osobně u přepážky zabere nejméně 20 minut. Všichni si asi umíme představit, jaké fronty se tam s blížícím se prosincem budou tvořit,“ varuje Michal Wantulok.
Zcela bez komplikace podle něj není ani druhý způsob – získání autentizačních údajů online: „Celý proces je poměrně snadný, což dokládá i naše video. Když jsme však tuto možnost testovali, trvalo tři pracovní dny, než nám po vyplnění formulářů autentizační údaje přišly do datové schránky. I zde je tedy nutné počítat s prodlevou.“