Odpovědnost za chyby prodavače

27|07|2016

Provozuji stánkový prodej a v jeden den budu na více akcích (místech). Na jednom stánku bude prodavač, který bude mít veškeré moje přístupové kódy. Pokud bude úmyslně či neúmyslně chybovat, jde veškerá odpovědnost za mnou?

Za dodržování plnění povinností dle zákona o EET je odpovědný vždy majitel / provozovatel daného zařízení, nikoliv personál.

Výši sankcí upravuje §28 ZoET.

Dojde-li k udělení sankce ze strany orgánů finanční či celní správy, bude tato sankce vždy udělena provozovateli / majiteli daného zařízení, který ji poté může vymáhat po svém zaměstnanci, na základě příslušného ustanovení, např. dodatku v pracovní smlouvě, či ve vnitřním předpisu.

Nejedná se v tomto případě o hmotnou zodpovědnost, která je za svěřené věci. Je to určitá ochrana před tím, když bude chtít zaměstnanec poškodit zaměstnavatele tím, že nebude vydávat účtenky, ať už úmyslně či neúmyslně.

Škodu je možné uplatnit do výše 4,5 násobku průměrné mzdy zaměstnance.

Paragraf ZP se dá také zapracovat do směrnice ve smyslu, že povinnost upozornit zaměstnavatele na nevydávání účtenek má i pracovník, který tuto skutečnost zjistí u dalšího zaměstnance-kolegy.

Dalším opatřením by také mělo být pravidelné a řádné školení zaměstnanců o nutnosti plnění povinností dle zákona o EET, které si od všech necháte podepsat.