Jak bude řešeno storno účtenky?

Jak bude řešeno storno účtenky?

30|09|2015

Stornování transakcí je samozřejmost. Stejně jako bude úřadům zasílána informace o každé transakci, bude jim zasílána i každá informace o stornu. Taková transakce bude započítávána jako minusová položka.

Návrh zákona o e-tržbách vyvolal mnoho reakcí nejrůznějších subjektů a otázka storna platby účtenky patřila (mimo jiné) například mezi výtky Hospodářské komory ČR. Zákon zatím přesně nevymezuje evidované tržby, neřeší vztahy k cizím právním předpisům, nevymezuje obsah datové věty, neošetřuje problematiku přímého a nepřímého zastoupení… Slovy právníka, dosud obsahuje mnoho chyb, vágně vymezuje pouze to podstatné, zatímco fungování podružných, ale ne méně důležitějších postupů řeší vyhláškami. Ty zatím nejenom ještě neexistují, ale pokud vyjdou v platnost, budou protiústavní, neboť jakoukoli povinnost nelze stanovovat vyhláškou. 

Celý návrh zákona rovněž obsahuje mnoho nedostatků v pojmovém vymezení a vyvolává tak značnou interpretační fantazii.

Co se týče problematiky storna, ministr financí si od systému slibuje, že právě na základě evidence nadměrného stornování stvrzenek finanční úřad jednoduše zjistí, že v účetnictví toho kterého podnikatele není něco v pořádku. 

Pokud hledáte spolehlivý EET pokladní systém, který je cenově dostupný, vyzkoušejte např. Dotykačku, která má v Evropě přes 12 tisíc uživatelů.