© Jak na E-tržby 2015.
Všechna práva vyhrazena.
Mapa stránek
Podmínky užívání
Obsahový marketing Corporate Digital
Zpracováno informačním portálem
www.jaknaetrzby.cz
Staré offline technologie umožňují manipulaci s daty, a legislativa proto musí být přísnější. Navíc jsou offline zařízení drahá. Nástup prvního iPhonu v roce 2007 však změnil poměry a odstartoval rozmach chytrých zařízení. Model EET zaváděný v Česku sází na moderní technologie a mobilní přenos dat. Podnikatel si může pro EET zvolit libovolné zařízení – stačí mu např. smartphone či tablet s tiskárnou.
Klasické registrační pokladny (tzv. black boxy) se dvěma displeji – na jednom z nich jsou údaje o platbě pro zákazníka.
Kvůli prokázaným manipulacím s daty jsou nutné neustálé nove-lizace.
Registrační pokladny – původně offline, od příštího roku budou mít všichni podnikatelé přístup k tzv. virtuálním pokladnám (to je aplikace finanční správy, přístupná online přes mobil nebo tablet).
Evidují se i jednotlivé položky tržby a počáteční a konečný stav pokladny.
Klasické registrační pokladny (black boxy) s vysokými pořizovacími náklady (1785 eur).
Výběr DPH vzrostl v prvním roce u restaurací o 7 %, u kadeřnictví o 11 %.
Online evidence tržeb v centrálním úložišti daňové správy. Neexistují žádné státní dotace. Zákazník musí převzít účtenku a na požádání ji předložit před odchodem z obchodu.
Velmi rychlé zavádění ve třech etapách během roku 2013.
Offline registrační pokladny (black boxy), upravené tak, aby data nebylo možné nijak modifikovat.
Jen pro hotely a gastronomické provozy – nejdříve dobrovolné zavádění s odměnou v podobě snížení daní, od roku 2015 povinné.
Drahé certifikované pokladny s online připojením na finanční správu, data se odesílají v dávkách. Lze žádat o výjimku offline provozu (data na CD nebo DVD).
Úředníci si mohou data kdykoliv vyžádat a nařídit jejich okamžitý report.
V probíhajícím přechodném období mohou mít obchodníci místo online registračních pokladen tzv. vázanou knihu. Z knihy se pak data přepisují do systému. Od roku 2018 budou pokladny povinné pro všechny.
Zákazník musí mít účtenku uschovanou po celou dobu zákonné lhůty zboží. QR kód z účtenek se používá pro loterii.
Online propojení na finanční správu, stačí PC nebo chytré zařízení s tiskárnou na účtenky. Eviduje se pouze částka a daň, účtenka je doplněná o identifikační kód prodejce.
Účinnost 7 měsíců od platnosti zákona, čtyři etapy zavádění, plánované v průběhu dvou let.
Elektronické registrační pokladny nebo jiné zařízení napojené na finanční správu, ale ne online. Úředníci budou mít možnost se kdykoli připojit a kontrolovat.
Zákazník bude mít povinnost převzít účtenku označenou QR kódem s elektronickým podpisem obchodníka.